آنچه در این مطلب می‌خوانید:

رنگ کردن مو یکی از موثرترین و در دسترس‌ترین راه‌های ایجاد تنوع برای خانم‌ها و همچنین آقایان است. در میان کاتالوگ رنگ مو، رنگ‌های متنوعی وجود دارند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، رنگ زیتونی می‌باشد. در طول تاریخ، زیتون را نماد صلح و مقاومت و رنگ برگرفته از این گیاه را نماد آرامش و آسودگی خاطر دانسته‌اند. از این رو، رنگ موی زیتونی همیشه آرامش خاصی را در چهره افراد به وجود می‌آورد. رنگ موی زیتونی در تناژهای مختلفی وجود دارد و می‌توانید آن را با دکلره یا بدون آن روی موهای خود استفاده کنید. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاه بروید و دوست دارید با هزینه کمتری و در خانه این کار را انجام دهید، این مطلب را از دست ندهید.

رنگ کردن موها

رنگ موی زیتونی چه رنگی است؟

رنگ‌ها براساس خاصیتشان به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. به طور کلی رنگ‌هایی که در طیف زرد و قرمز قرار دارند، در دسته رنگ‌های گرم قرار دارند. در مقابل، پایه رنگ‌های سرد از آبی گرفته شده است و به همین دلیل به سرد بودن معروف هستند. رنگ زیتونی از دسته رنگ‌های سرد است و شما می‌توانید در کاتالوگ‌های رنگ مو این رنگ را با اسم Matt و سری M پیدا کنید.

رنگ زیتونی خنثی‌کننده رنگ قرمز است و به افرادی که رنگ‌ها و رفله‌های قرمز در رنگ مو را دوست ندارند و نمی‌خواهند موهایشان به سمت تناژ قرمز برود، توصیه می‌شود.

انواع رنگ موی زیتونی

استفاده از رنگ موی زیتونی به تنهایی یا در ترکیب با سایر رنگ‌ها بسیار زیبا و پرطرفدار است. بسیاری از خانم‌ها برای پوشاندن قرمزی ناخواسته رنگ موها، از مقداری رنگ زیتونی در فرمولاسیون رنگ خود استفاده می‌کنند؛ زیرا این رنگ به راحتی قرمزی را خنثی می‌کند و رنگ شیک و جذابی به شما تحویل می‌دهد. در ادامه با انواع فرمول رنگ موی زیتونی تیره، روشن، عسلی، دودی و … آشنا می‌شویم تا بتوانید از بین آن‌ها رنگ محبوب خود را انتخاب کنید.

رنگ موی زیتونی طلایی

رنگ موی زیتونی طلایی

این رنگ، انتخابی جذاب برای پوست‌های سفید و گندمی می‌باشد و جذابیت چهره این افراد را دوچندان می‌کند. رنگ موی طلایی زیتونی، ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به رنگ موهای روشن دارد. برای ساخت رنگ موی طلایی زیتونی نیاز می‌باشد تا موهای خود را با دکلره به پایه 9 برسانید و سپس رنگ موی بلوند طلایی متوسط شماره 7.3 را با رنگ موی بلوند زیتونی متوسط شماره 7.2 ترکیب کنید و سپس اکسیدان سه درصد به آن اضافه کنید.

رنگ موی زیتونی عسلی

این ترکیب رنگ بسیار جذاب و پرطرفدار است و بهترین گزینه برای استفاده در هایلایت و بالیاژ موها می‌باشد. برای رسیدن به این رنگ مو باید موهای خود را به دکلره پایه 8 برسانید و سپس رنگ زیتونی و دودی شماره 8 را به همراه رنگ عسلی پایه 7  به میزان مساوی با یکدیگر ترکیب کنید. به علاوه، به این ترکیب اکسیدان شماره یک و دو سانتی متر واریاسیون نقره‌ای و دودی، همراه با یک سانتی متر واریاسیون بنفش نیز اضافه کنید.

رنگ موی زیتونی روشن

رنگ موی زیتونی روشن

برای داشتن رنگ موی زیتونی روشن حتما باید با دکلره، موهایتان را به پایه 8 برسانید. حال ترکیب رنگ زیتونی 8 را با اکسیدان و به میزان دو برابر آن، آب مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را به موها بمالید. پس از استراحت نیم ساعته، موهای خود را بشویید.

رنگ موی زیتونی دودی

اگر می‌خواهید تنها با یک رنگ کردن ساده، سن خود را کم کنید، این رنگ بهترین گزینه است. این رنگ مو باعث تغییرات چشمگیری در چهره شده و همچنین باعث جوان‌تر به نظر رسیدن می‌شود.

برای داشتن رنگ زیتونی دودی باید موی شما پایه 9 دکلره باشد و از رنگ 9 دودی یک دوم تیوپ، رنگ زیتونی 8 یک چهارم و 1 سانت رنگ ماهاگونی همراه با 3 سانت رنگ مسی 7 و  اکسیدان 6 درصد استفاده کنید، با این ترکیب رنگ زیتونی دودی فوق العاده‌ای را تجربه می‌کنید .

 لازم به ذکر است دوام این رنگ معمولا کمتر از سایر رنگ‌ها می‌باشد و نیاز به رسیدگی بیشتر دارد. کاهش تعداد دفعات شستشو با شامپوهای معمولی و استفاده از شامپو خشک، همچنین استفاده از اسپری محافظ مو هنگام خشک کردن موها با وسایل حرارتی، از راه‌های افزایش طول عمر موهای زیتونی دودی است.

رنگ موی زیتونی قهوه‌ای

رنگ موی زیتونی قهوه ای

یکی دیگر از ترکیب‌های جذاب و پرطرفدار، رنگ زیتونی قهوه‌ای است. برای این رنگ کافی است نصف تیوپ رنگ زیتونی شماره‌ی 6 را با یک سوم تیوپ رنگ زیتونی شماره‌ی 5 و 6 و اکسیدان شش درصد مخلوط کنید. در این ترکیب از دو سانت واریاسیون سبز نیز برای گرفتن نتیجه بهتر استفاده کنید.

رنگ موی زیتونی بدون دکلره

یکی از دلایلی که باعث شده است رنگ موی زیتونی بسیار پرطرفدار و محبوب باشد، این است که نیازی به دکلره کردن موها نیست. البته در موارد قبل، گفتیم که برای جذاب‌تر شدن رنگ موی خود، بهتر است با دکلره موهای خود را به پایه 8 یا 9 برسانید. حال اگر نگران سلامت موهایتان هستید یا موهای نازکی دارید و علاقه‌ای به دکلره کردن موهایتان ندارید، باز هم هیچ مشکلی نیست. فقط زمانی که موهایتان با دکلره روشن نشده باشد، طبیعتا رنگ موی تیره‌تری را تجربه می‌کنید و موهایتان پررنگ‌تر به نظر می‌رسد.

برای رسیدن به رنگ موی زیتونی بدون دکلره کافی است نصف تیوپ از رنگ زیتونی پایه 8 را با نصف تیوپ رنگ دودی پایه 8 ترکیب کنید. سپس از واریاسیون سبز، دودی و نقره‌ای به اندازه‌ی 2 سانت و از واریاسیون بنفش یک سانت به ترکیب اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این ترکیب از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.

رنگ موی زیتونی تیره

رنگ موی زیتونی تیره

اگر از طرفداران رنگ زیتونی روشن نیستید، می‌توانید رنگ تیره از این طیف را امتحان کنید. افرادی که پوستی سفید دارند، با این رنگ بسیار جذاب می‌شوند. موهایتان برای رنگ زیتونی تیره باید به پایه‌ی 8 برسد و رنگ زیتونی 2 و 6 را با اکسیدان 6 درصد مخلوط کنید. سپس رنگ به دست آمده را به موها بزنید و پس از گذشت 20 دقیقه سرتان را آبکشی کنید.

رنگ موی زیتونی دارچینی

برای ساخت این ترکیب رنگ جذاب و خاص باید موهایتان پایه 8 دکلره باشد، سپس باید یک سوم رنگ زیتونی شماره 7 را با رنگ ماهگونی شماره 7 همراه با دو سانتی متر واریاسیون بنفش و یک سانتی متر واریاسیون دودی مخلوط کنید. برای این رنگ لازم است از اکسیدان شماره یک استفاده کنید.

رنگ موی زیتونی به چه رنگ پوستی می‌آید؟

انواع رنگ پوست

یکی از دغدغه‌هایی که هنگام رنگ کردن موها وجود دارد، این است که چه رنگی، مناسب چه پوستی است؟ اگر علاقه دارید موهای خود را زیتونی کنید، تفاوتی ندارد تناژ پوستتان گرم است یا سرد، این رنگ برای اغلب افراد با هر نوع پوستی مناسب می‌باشد. برای مثال برای افرادی که پوست‌های سفید دارند، رنگ زیتونی انتخاب مناسبی است و باعث می‌شود رنگ پوست، بیشتر خود را نشان دهد. همچنین این رنگ برای کسانی که پوست سبزه هم دارند، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

البته توجه داشته باشید رنگ مو به تنهایی نمی‌تواند تاثیر زیادی بر جذاب کردن چهره بگذارد و لازم است در کنار آن، آرایش متناسب با آن را هم داشته باشید. بهترین آرایشی که با رنگ موی زیتونی می‌توانید داشته باشید، سایه‌های نسبتا تیره با رژلب‌های مات و براق مانند رنگ قرمز، سرخابی و رنگ‌های گرم و درخشان دیگر است.

از رنگ موی زیتونی چگونه مراقبت کنیم؟

اغلب محصولاتی که برای رنگ کردن موها استفاده می‌شوند، ترکیبات شیمیایی داشته و به ساختار موها آسیب می‌زنند. مهم‌ترین اقدامی که بعد از رنگ کردن موها باید انجام دهید، انجام مراقبت بعد از رنگ مو می‌باشد؛ چرا که با این کار میزان آسیب‌هایی که سلامت مو را تهدید می‌کنند، به کمترین میزان می‌رسد.

خوشبختانه به این منظور محصولات متنوعی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. یکی از این محصولات، ماسک موها هستند که با داشتن مواد ویتامینه و مغذی در ترکیبات خود، کمک شایانی به مرطوب نگه داشتن موها می‎‌کنند. همچنین استفاده از روغن‌های طبیعی مانند آرگان و نارگیل، رطوبت از دست رفته را به موها برمی‌گردانند و بافت موها را تقویت می‌کنند. برای شستن موها بعد از رنگ کردن، پیشنهاد می‌کنیم از شامپوهای فاقد سولفات مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید تا دوام رنگ موهایتان بیشتر شود.

در کنار این موارد توجه به خشک کردن موها قبل از خوابیدن و پرهیز از استفاده از وسایل حرارتی برای خشک کردن موها نیز از جمله نکاتی است که باعث می‌شود سلامت موهای رنگ شده به خطر نیفتد و در عین حال رنگ زیبای آن نیز حفظ شود.

کلام پایانی

آرایش موها سهم بزرگی در زیبایی ظاهری افراد دارد. رنگ موی زیتونی یکی از پرطرفدارترین رنگ موها است؛ زیرا به راحتی با تمام پوست‌ها هماهنگی دارد و برای همه افراد با هر سن و سالی مناسب است. در این مطلب به معرفی ترکیب رنگهای مختلف این رنگ پرداختیم تا شما ‌بتوانید با توجه به سلیقه خود، رنگ موی مناسبتان را انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی مژیتو انواع برندهای معتبر رنگ مو را با بهترین قیمت در اختیارتان قرار داده است تا از بین آن‌ها متناسب‌ترین محصول را برای خود تهیه نمایید.

سوالات متداول

رنگ موی زیتونی در کاتالوگ رنگ مو با چه نامی شناخته می‌شود؟

رنگ موی زیتونی در کاتالوگ با با نام Matt و روی تیوپ با حرف اختصاری M نوشته می‌شود.

رنگ موی زیتونی به چه رنگ پوستی می‌آید؟

از آنجایی که این رنگ در دسته رنگ‌های سرد قرار دارد، هم با رنگ پوست سرد و هم با رنگ پوست گرم همخوانی دارد.

کاربرد مهم رنگ موی زیتونی چیست؟

این رنگ خنثی کننده رنگ قرمز است و در ترکیبات رنگی مختلف که می‌خواهند قرمزی رنگ را خنثی کنند، این رنگ مو را به کار می‌برند.  

.