در بین تمام محصولات آرایشی شگفت انگیز موجود، ممکن است رژگونه را به عنوان یک کامل کننده آرایش نادیده بگیرید. تنها مقدار کمی رژگونه می تواند چهره شما را با نشاط تر و جوان تر نشان دهد. اما انتخاب رژگونه مناسب به سادگی چرخیدن شوت رژگونه روی گونه های شما نیست و می تواند یکی از گیج کننده ترین انتخاب ها در زمینه لوازم آرایشی باشد.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و یا از چه رنگ رژگونه ای استفاده می‌کنید، نگران باشید، کافیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. مهم نیست که پوست شما به طور طبیعی چرب، خشک یا معمولی باشد، رژگونه ها در انواع مختلفی در بازار لوازم آرایشی موجود هستند.

آماده کردن پوست برای رژگونه زدن

برای اینکه رژگونه‌ اصطلاحاً روی پوستتان بنشیند و در تمام طول روز ثابت بماند، همیشه ابتدا صورت خود را بشویید و پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. پوست خشک و یا چرب آرایش را به خوبی نگه نمی دارد، بنابراین پوست تمیز و لطیف باعث می شود آرایش به زیبایی ترکیب شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

انتخاب رژگونه متناسب با رنگ پوست

هر رنگ رژگونه برای هر نوع پوستی مناسب نیست. شما باید رنگی را انتخاب کنید تا چهره تان را زیباتر و جوان تر نشان دهد. تناژهای رنگی خیلی تاریک یا خیلی روشن به جای اینکه آن نشاط و جوانی را به شما بدهد ممکن است حتی شما را مسن نشان دهد.  نکته کلیدی این است که رنگی را انتخاب کنید که نزدیک به برافروختگی طبیعی شما در هنگام گرما و یا سرما باشد و بهترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که گونه های خود را نیشگون بگیرید.  اگر هنوز مطمئن نیستید، در اینجا چند نکته برای یافتن بهترین تناژ رنگی وجود دارد:

اگر پوست بسیار کم رنگ و روشنی دارید، تناژ صورتی روشن را انتخاب کنید تا با تناژ رنگ پوست شما متناسب باشد. تناژهای صورتی کم‌رنگ و یاسی،  شفافی از رنگ می‌دهند که پوست روشن شما را با ظاهری شیک، صاف می‌کند.

اگر رنگ پوست شما متوسط ​​است، رنگ صورتی هلویی را انتخاب کنید و درخشندگی زیبایی به پوستتان هدیه دهد.

برای رنگ پوست طلایی یا زیتونی، ته‌رنگ‌ گرم پوست می‌تواند با استفاده از تناژهای صورتی‌ روشن‌ متناسب شوند.

رنگ‌های تیره‌تر پوست می‌توانند با رنگ‌های روشن‌تر همراه با ته‌رنگ‌های گرم، مانند زردآلویی روشن نتایج واقعاً درخشانی را به ارمغان بیاورند.

انتخاب برس رژگونه مناسب

آرایش شما فقط به اندازه ابزاری که آن را با آن اعمال می‌کنید خوب به نظر می‌رسد. برس رژگونه باید موهایی نرم، متراکم، طبیعی یا گیاهی داشته باشد و به راحتی بتواند رنگ را پخش کند. برس با الیاف سفت می تواند بیش از حد مواد را جذب کند و رنگ صورت شما را بیش از حد تیره کند، در مقابل یک برس نرم و شل  محصول کمتری را جذب می کند. برس را روی رژگونه بچرخانید و مطمئن شوید که قبل از استفاده روی صورت خود، مقدار اضافی آن را از بین ببرید تا رنگ زیادی روی گونه پخش نشود.

با توجه به فرم صورت خود رژگونه بزنید

رژگونه به معنای برجسته کردن چهره شما به صورت استراتژیک است، به این معنی که قبل از استفاده از آن باید ساختار استخوان خود را در وهله اول در نظر بگیرید.

صورت‌های قلبی شکل: اگر صورت شما بلند با گونه‌های برجسته و چانه‌ای باریک است، احتمالاً چهره‌ای قلبی شکل دارید. رژگونه به شکل «C» را از بالای شقیقه به سمت پایین تا استخوان گونه بزنید. از رنگ بیشتری در امتداد استخوان گونه استفاده کنید، سپس آن را به سمت شقیقه پخش کنید و آن را به داخل و بالا فشار دهید. 

رژگونه برای صورت قلبی

صورت های مستطیلی: اگر پیشانی، گونه ها و خط فک شما تقریباً به یک اندازه هستند، فرم صورت شما کشیده است. رژگونه زدن با برجسته ترین قسمت گونه شروع می شود و پس از آن به سمت بینی کشیده می شود و در نهایت به سمت شقیقه بیرون می رود. کمی رژگونه روی پیشانی و دو طرف ابروها اضافه کنید تا ظاهری طبیعی تر ایجاد کنید.

رژگونه برای صورت مستطیلی

صورت مربعی: اگر صورت شما طرفین صاف و خط فک نسبتاً صافی دارید (اولیویا وایلد یا آنجلینا جولی را در نظر بگیرید)، صورت شما مربع است. در این حالت، با حرکات طولانی و سبک، رژگونه را از انتهای خط ابرو تا بینی، روی استخوان گونه بکشید، از پایین شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید. 

رژگونه برای صورت مربعی

صورت گرد: اگر گونه های شما پرترین قسمت صورت شماست و خط فک شما خمیده است، صورت شما گرد است.  در آینه نگاه کنید، لبخند بزنید، سپس رژگونه را روی برآمده ترین قسمت گونه خود بکشید. با استفاده از برس، رژگونه را به سمت شقیقه و پایین لاله گوش بکشید تا ترکیب خوبی ایجاد شود.

رژگونه برای صورت گرد

صورت های بیضی: اگر صورت شما بلند با گونه های تا حدی برجسته، چانه باریک تر و پیشانی باریک است، صورت شما بیضی شکل است.  از برجسته‌ترین قسمت استخوان گونه شروع کنید و با ضربات نرم، رژگونه را به سمت لاله گوش پایین بیاورید و به سمت شقیقه بکشید. برای تعادل رنگ چهره، مقدار کوچکی را نیز در بالای پیشانی بین دو ابرو اضافه کنید.

رژگونه برای صورت کشیده

رژگونه را به خوبی پخش کنید

از یک اسفنج مرطوب یا یک برس سفت استفاده کنید تا رژگونه را روی صورت خود ترکیب کنید. به یاد داشته باشید: رژگونه شما باید طبیعی باشد، نه آرایش دلقک. 

اگر به طور تصادفی رژگونه روی گونه انباشته شد، از آرایش پاک کن استفاده نکنید. درعوض، با استفاده از یک اسفنج مرطوب و مقداری کرم پودر، رژگونه‌های پررنگ را پخش کنید. این کار باعث کاهش رنگ رژگونه می شود.

زمان استفاده از رژگونه های براق

رژگونه براق

رژگونه براق می‌تواند پوست را صاف و درخشان نشان دهد، اما در مورد استفاده از آن بر روی پوست های آکنه دار، خشک یا ناهموار اینطور نیست. براقیت می‌تواند جوش‌ها، برآمدگی‌ها و منافذ بزرگ را بزرگ‌تر کند. اگر پوستی ناهموار دارید یا با خشکی زمستانی مواجه هستید، از رژگونه های مات یا کرم استفاده کنید.

رژگونه برای کانتورینگ

همه ما تاکنون می دانیم که کانتورینگ روشی عالی برای شکل دادن استخوان گونه و خطوط فک با استفاده از آرایش است، اما اگر از رژگونه استفاده نکنید، یک مرحله مهم را از دست داده اید.  از رژگونه برای افزایش گرما به گونه ها و استخوان های گونه خود پس از اعمال کانتور و درست قبل از اتمام کار استفاده کنید. این باعث می شود چهره شما گرم تر و طبیعی تر به نظر برسد.

رژگونه مناسب برای مدت زمان طولانی

رژگونه های پودری برای یک روز طولانی یا یک موقعیت خاص که نمی توانید آرایش خود را تغییر دهید بسیار مناسب هستند.  برای این کار از کرم پودرهای آرایشی برای ایجاد زیرسازی مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از رژگونه به معنای ماندگاری بیشتر آن روی گونه ها نیست.